úterý 23. prosince 2014

RC (Ami): Trhni si!

Název: Trhni si!

Autorka: Andrea Kabeláčová

Nakladatelství: Fragment

Rok vydání: 2014

Žánr: Dívčí romány

Mia je sedmnáctiletá holka, která se na vlastní pěst protlouká životem. K tělu si jen tak někoho nepustí a pro drsné slovo nejde daleko. Když odejde od své nesnesitelné matky, začne žít v opuštěném domě s partičkou kluků, kteří jsou na tom podobně jako ona. Když mezi ně přijde nový spolubydlící, není z něj Mia zrovna nadšená. Hádky jsou na denním pořádku, ale postupem času se ukazuje, že na rčení "co se škádlívá, to se rádo mívá", možná něco bude.


Kniha z pera české autorky, kterou původně publikovala jako bloggerka na svém blogu.

Při výběru jsem se spoléhala na anotaci, která je vážně lákavá a ten nápad se mi hodně zamlouval - dívka, která žije v domě se smečkou kluků. Bohužel, zpracování se autorce moc nepovedlo, takže jsem byla poměrně zklamaná, protože jsem od knihy čekala něco více.

" "Na tebe čeká lepší. To si pamatuj, Mio," řekl vážně a ten opatrovnický tón rozhodně nehrál."

Dvě velká pluska jsou za začátek a konec. Přiznejme si to, prostředek, který tvoří valnou většinu knihy stál za prd. Bylo to nudné a já jsem některé z těch nudnějších částí přeskakovala.

Kniha je strašně sprostá, čemuž napovídá i ta krásně nevhodná obálka, že ano? Hlavní hrdinka Mia rozhodně nešetří sprostými slovy a kluci zrovna tak. Takže! Kniha NENÍ (dle mého názoru) pro andílky. Jestliže nekamarádíte se sprostými výrazy, tuhle knihu nedočtete :)

" "Brade?! Ty nechutnej úchylnej perverzáku, co děláš pod mojí postelí?!" "

Hlavní hrdinkou je Mia Woodová, což je osůbka, která si toho v dětství dost prožila. Teď jí táhne na osmnáct a skoro pořád se chová jako malá holka. Mluví sprostě (hooodně), je zákeřná, podlá, výbušná a pořád na někoho vyplazuje jazyk nebo ukazuje prostředníček. Já jsem ji neměla-ráda. Je to nesympatická holka, protože se pořád chová...strašně! Naopak její hádavá polovička Bradley Pin (ano, vážně má takové příjmení) je vcelku pohodář, ale stejně po sobě jdou s Mii zuby nehty. Strašně mě fascinovalo, jak jsou v jednu chvíli v sobě, nadávají si atd a za chvíli čtete o tom, jak leží v posteli. Spolu. Ale to jsem odbočila :) Jeho jsem měla i trošku ráda :) A dále tu jsou zbylí obyvatelé domu - Lenny, Cody, Duke, Simon, Thomas, kteří byli na knize asi to nejlepší!

"Já ale moc dobře vím, že některý šrámy se s tebou táhnou celej život. I když se na ně snaží nemyslet."

Vcelku hezká kniha. I když nevím, jestli se k ní někdy vrátím. (A úplně se bojím ji dát do knihovničky, kvůli tomu sprostému obalu :D) Je to taková oddechovka, ale já ji četla dlouho. U tohoto příběhu nemusíte přemýšlet, takže je to vážně nenáročné čtení a je sprostá až až...

7,5/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment!

4 komentáře:

  1. Skvělá recenze :) Tahle knížka mě docela odrazuje svojí obálkou a i svým názvem..Ale možná jí šanci dám a zkusím si ji přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  2. I když se mi obálka knihy vůbec nelíbí, možná bych jí přece jen měla dát šanci... Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  3. Četla jsem i recenze s mnohem horším hodnocením, takže mě číslo 7,5 překvapilo. Na knihu se zatím nechystám, ale kdo ví... Pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
  4. O knížku už jsem taky zavadila pohledem a furt se nemůžu rozhodnou, jestli se mi ji chce číst nebo ne.. no, uvidím :D

    OdpovědětVymazat