sobota 28. března 2015

RC: (Ell) Percy Jackson: Poslední z bohů

 Percy Jackson – Poslední z bohůNázev: Poslední z bohů

Autor: Rick Riordan

Série: Percy Jackson

Díl v sérii: 5

Počet stran: 408

Nakladatelství: Fragment

Rok vydání: 2011/2014


Anotace: Jmenuji se Percy Jackson… Blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas…
Ukáže se konečně, kdo stojí na straně dobra a kdo se přidal k vládci temnot? Kdo válku nepřežije a kdo z ní vyjde jako hrdina?
Zápas o zachování civilizace začíná!


Poslední z bohů je závěrečný díl téhle skvělé série o bozích, polobozích a mýtických tvorech. Pokud jste nečetli mé předchozí recenze, tak podle prvních dvou dílů byly natočeny i celkem úspěšné filmy, takže kdo je líný číst, tak ať si pustí alespoň ty.
Pokud jste ale minimálně občasní čtenáři, tak se pusťte do knižního zpracování, protože série vás bude bavit od začátku a knihy se vám vůbec nebudou chtít odkládat ;)

Hned v první kapitole se ocitáme uprostřed mise Percyho a jednoho ze synů Hefaista, Charlieho Beckendorfa. Jejím učelem je potopit loď nejhoršího z titánů, Krona, který přijal Lukovo tělo a je odhodlán zničit řecké bohy. Protože o zničení Krona usilují polobohové celou knihu, tak je vám nejspíš jasné, že se jim to hned v první kapitole nepodaří. Percy se jen tak tak zachrání a v tu chvíli začíná největší bitva mezi bohy a titány, protože na bohy v tu dobu útočí největší nestvůra dějin - Týfón....

Ten obr byl větší než všechno, co jsem kdy potkal. Ani se svýma polobožskýma očima jsem skrz ten popel a oheň nerozeznal přesnou podobu té stvůry, ale zhruba připomínala člověka a byla tak veliká, že by mohla používat Chryslerův mrakodrap jako baseballovou pálku. Hora se otřásala příšerným duněním. Připadalo mi, že se ten obr chechtá.
"To je on," vydechl jsem. "Týfón."  

add a captionPostavy se nijak nezměnily, pouze dospěly. Je to taková závěrečná proměna. Jelikož nás Percy provází celou sérií, tak k němu mám asi největší vztah. Až do minulého dílu byl mou oblíbenou postavou Grover, ale teď mám pocit, že je to právě Percy. Pořád v něm vidím něco z 12-ti letého zmateného kluka, který poprvé přišel do tábora polokrevných, ale zároveň se toho v něm spousta změnilo. Bylo by úžasného Percyho někdy potkat naživo :)
Annabeth je pořád bojovnice až do konce. Myslím, že je to povedená postava, žádná křehotinka, kterou je nutné zachraňovat. Naopak ona zachraňuje ostatní.  Občas měla protivnější chvilky žárlivosti, ale to s dá přejít. Hrozně moc jsem jí přála to, co se stalo na konci.
Grover se stal tak trochu velitelem satyrů a společně zachraňují divokou přírodu. Ale na začátku se dozvídáme, že Grover se ztratil. Ale v průběhu knihy se samozřejmě najde a při největším boji dějin nebude chybět. Jak už jsem řekla, už to není moje nejoblíbenější postava, ale pořád ho mám dost ráda.
V příběhu je pořád hodně polobohů: Nick di Angelo, Clarisse, Silena, Travis a Connor Stollovi a další. Ale taky bohů, nestvůr a samozřejmě se zde objevuje i velmi nadaná smrtelnice Rachel a Percyho bratr Tyson.

UntitledKniha byla úžasným vyvrcholením celého příběhu, konečně se zde vyplní velké proroctví, který byl hrozbou celou sérii. Rick Riodan, autor Percyho Jacksona, touto sérií začínal, ale není to na ní znát. Poslední z bohů toho spoustu odhaluje, jednak osvětluje jednání Luka, zrození Nicka di Angela, slabosti bohů - prostě po přečtení už vám nic nepřijde nevysvětlené. Je to skoro dokonalá kniha! Proto....

9,9/10

Za recenzní výtisk moc děkuju nakladatelství Fragment.

6 komentářů:

  1. Zajímavá recenze o zajímavé knize, kterou jsem neznala. Povedu ji v patrnosti, když na ni narazím v knihovně. ☼☼☼

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze :D Filmy jsem viděla a na sérii se chystám snad celou věčnost, snad se brzy dokopu k tomu, abych si ji přečetla :D

    OdpovědětVymazat
  3. Všechny díly Percyho se mi moc líbily :-). Pěkná recenze :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Nemuselo by to být špatné čtení. Opravdu pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat