pátek 31. července 2015

RC (Ami): Mortdecaiův záhadný případ s knírem

Bonfiglioli Kyril, Mortdecaiův záhadný případ s kníremNázev: Mortdecaiův záhadný případ s knírem

Autor: Bonfiglioli Kyril

Nakladatelství: Paseka

Série: -

Díl: -

Počet stran: 256

Rok vydání: 2015

Světem protřelý aristokrat, excentrik a obchodník s uměním Charlie Mortdecai, zaujatý právě kultivací nové ozdoby svého horního rtu, je povolán do Oxfordu, aby v roli neoficiálního vyšetřovatele přišel na kloub tragické nehodě tamní profesorky provázené řadou podezřelých okolností. Cesta k odhalení pravdy o celém případu se však ukáže být mimořádně spletitá a neohroženého pátrače čeká řada těžkých zkoušek v podobě brutálních násilníků, tajnůstkářských bankéřů, řecky psaných poznámek, záludností zákonů optiky či půvabných ruských agentek. Navzdory všem překážkám spěje Charlie neochvějně k cíli své mise - jak ale tuší, ani ten nejďábelštější z protivníků neprověří jeho schopnosti tak jako jeho neodolatelná žena Johanna, odhodlaná nevpustit jej do manželského lože, dokud se nezbaví svého tolik hýčkaného kníru...

Co se týče mě samotné, tak nemám ráda detektivky, takže tuhle knihu jsem si pořídila ze zvědavosti a také kvůli filmu, který jsem sice neviděla, ale většina lidí si ho chválí. Hned na začátek bych chtěla říct, že mě kniha zklamala.

Üçkağıtçı Mortdecai : The Oscar FavoriteNevím, možná jsem od knihy čekala hodně, ale nesedla mi. Je mi to vážně líto, ale do čtení jsem se musela nutit už od prvních stran. Kniha je naštěstí krátká, a kdyby se mi opravdu hodně líbila, zblajzla bych ji za chvíli, ale v tomto případě se tak nestalo, takže jsem knihu louskala dlouho.

,,Pokud jde o mě, já žádné mapy nepotřeboval, i bez nich jsem napjal plachty a vyplul do žraloky zamořených úžin..."

Ale rozhodně se mi docela líbí obálka, kterou tvoří hodně vrstev, ale líbí se mi. Je taková netradiční a hrozně se mi líbí ten knírek.

Hlavním hrdinou je Charlie, ze začátku mi přišel fajn, ale potom to s ním nebylo nic moc. Byl otravný a prostě se mi nelíbil, ale ta jeho vášeň pro svůj knírek byla k popukání.
V příběhu je podstatná i jeho žena Johanna, která mu vyhrožuje, že Charliho nepustí do manželského lože, dokud se nezbaví knírku. Ten začátek s ní mě pobavil.
Další koho bych chtěla zmínit je Jock, kterého jsem měla asi nejradši. Na celé knize byl nejlepší!!

,,Šťastný je ten, kdo cestuje místo s těžkým kufrem jen s kapesní láhví, křížovkou v Timesech a dobře padnoucím knírkem."

Üçkağıtçı Mortdecai : The Oscar FavoriteNázory na tuto knihu jsou velmi rozporuplné. Někteří lidé jsou z ní nadšení a někteří ne.
Možná jsem od ní čekala více a nebo jsem si jen špatně vybrala. Nemůžu říct, čím se mi kniha zprotivila. Možná je to tím, že tato vtipná knížka přestala být po vtipných obratech skoro v každé větě vtipná.

Ale abych pořád nekritizovala, tak se mi líbily úryvky básní na začátku každé kapitoly. Bylo to krásné zpestření.

,, ,,Sakryš, šéfe, strašně se omlouvám. Nemám policejní výcvik, takže jsem vám nesdělil fakta v náležitém pořadí." "

Knihu neodsuzuji a každý by si na ní měl udělat vlastní názor, ale mě nesedla. Ano, kniha se mi nelíbila a vím, že z této recenze toho moc nevyčtete, protože já prostě neumím nebo nechci psát negativní recenze a nikdy nejdu po šest bodů, ale u této knihy prostě budu muset.
Třeba se vám styl a často přítomný humor bude líbit a z této krátké knihy budete nadšení, ale u mě se tak nestalo...

4/10
 
Za obálku s knírkem, úryvky básní, Johannu a Jocka!

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Paseka a knihu si můžete pořídit zde!

Žádné komentáře:

Okomentovat