středa 19. srpna 2015

RC (Ami): Percy Jackson - Bitva o labyrint

Název: Percy Jackson - Bitva o labyrint

Autor: Rick Riordan

Nakladatelství: Fragment

Série: Percy Jackson

Díl: 4/5

Počet stran: 384

Rok vydání: 2011

Jmenuji se Percy Jackson… Je mi skoro 15. Svět kolem se zdá být čím dál nebezpečnější.
Tábor polokrevných už není, co býval. Luke s Kronovou armádou se snaží dostat se za jeho hranice. Vydáváme se do prastarého Daidalova labyrintu. Jdeš do toho s námi? Musím tě ale varovat, důmyslné podzemní bludiště může člověka dovést kamkoli, zmást, dohnat k šílenství a zahubit…

Pokračování úspěšné sérii o chlapce, který zničí nebo zachrání svět.

Ano, o tomto v knihách o Percym slyšíme pořád, ale ani ve čtvrtém díle toho moc nevíme. Přesně - skoro nic. To dávné proroctví se ještě neukázalo, takže mi nezbývá než doufat, že pátý a závěrečný díl bude naprosto úžasný!

,, ,,...A po prohlídce máš to rande-"
,,To není rande!" ohradil jsem se. ,,Proboha, mami, je to jenom Annabeth."
,,Jede za tebou až z tábora."
,,Jo, to jo."
,,Jdete do kina."
,,Jasně."
,,Jenom sami dva."
,,Mami!"

I v tomhle díle se Percy vydá na nebezpečnou výpravu do labyrintu, kde bude se svými přáteli bojovat o život. Když se to tak vezme, tak se zatím ve všech dílech děje to samé a někdy mi to při čtení lezlo na nervy, ale celá sérii je dobrodružná pohádka, takže to nebylo zase takové překvapení. Přesto je to skvělé pokračování a nemůžu se dočkat posledního dílu, protože ten konec...Hmm, co si budeme povídat!

Daedalus labirinth,, ,,Nemůžu ho donutit, aby si udělal pořádek v pokoji, ale že bude uklízet stovky tun koňského hnoje ze stájí nějaké nestvůře?" "

Příběhem nás doprovází Percy, na kterém je vidět, že oproti prvnímu dílu značně vyspěl. Už to není ten ustrašený dvanáctiletý chlapec. Je z něho skoro dospělý muž, který je připraven bojovat. Percy je mojí nejoblíbenější postavou už od začátku celého příběhu!
Novou ženskou hrdinkou je Rachel a musím se přiznat - ona je vážně fajn holka, ale nijak mi k srdci nepřirostla...
Stará známá postava - Grover, což je naprostý miláček a všichni ho zbožňují :)
Percy Jackson's BirthdayA stejně tak i starou známou Annabeth, která v tomto díle vždycky něco důležitého nakousla a nedopověděla to (to by samozřejmě nijak nevadilo, jen kdyby se to netýkalo Percyho :D). Ona je pořád ta chytrá, odvážná holka, která občas leze na nervy, ale i přes její nabroušenost ji mám ráda.
Ale! Velmi důležitou postavou je Nico, který je Hádův syn a je...krapet nebezpečný, ale přesto je to malé dítě. Občas mi ho bylo líto, protože jeho zápal přivést zpátky svoji sestru byl naprosto dojemný. A i když je synem Háda, tak nemůžu říct, že bych ho neměla ráda. Aspoň trošičku.

,, ,,Slibte mi, že se vám nic nestane."
,,My se pokusíme, paní Jacksonová," přikývla Annabeth. ,,Ale hlídat vašeho syna je docela fuška." "

Styl psaní se nezměnil a ani nechci, aby se změnil. Už jsem si na něj tak zvykla, že když byla v knize nějaká ne-zábavná část, tak už jsem se nemohla dočkat, až někdo řekne nějakou vtipnou hlášku. A tento díl je plný hlášek.

,, ,,Začínalo mi být líp, tak mě napadlo, že si s tebou trochu promluvím. Ty mě vždycky dokážeš naštvat." "

pt 2Tento díl je skvělým pokračováním série, který si fanoušci Percyho nesmí nechat ujít.
Začátek se sice trochu táhne, ale vynahradí to osobitý a humorný styl psaní. Knihu budete doslova hltat a celou dobu se budete smát na celé kolo až se po vás někteří členové rodiny budou dívat jako na blázna (vlastní zkušenost) a přihlouple usmívat, když Percy bude řešit své trable s holkama, protože to je tak roztomilé, že to prostě jinak nejde :)

,,Vypadala přesně tak, jako když se postavila sfinze - jako že se nesmíří s jednoduchou odpovědí, i když jí to vynese pořádný malér. Napadlo mě, že je to jedna z věcí, které mám na Annabeth nejradši.

9/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment!



2 komentáře:

  1. Knihu mám v planu přečíst ještě tenhle rok, tak uvidim jak to stihnu. Necetla jsem ani jeden díl:| viděla jsem film, ale ten se mi nijak extra nelibil tak nevím no. Ale moc pěkná recenze:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně taky dlouho trvalo než jsem se k sérii dostala, ale povím ti tajemství :D:
      Nebudeš toho litovat!
      Moc děkuji :)

      Vymazat