čtvrtek 10. března 2016

RC (Ami): Syn Londýna

Pollock Tom, Syn LondýnaNázev: Syn Londýna

Autor: Tom Pollock

Nakladatelství: Paseka

Série: Mrakodrapový trůn

Díl: 1/2

Počet stran: 300

Rok vydání:2014

V podzemí Londýna je skryté město plné přízraků a zázraků, kde divocí vlakoduchové uhánějí po kolejích a tanečníci se skleněnou kůží ozařují ulice svými žhnoucími žílami. Právě takové místo objeví při svých toulkách metropolí nad Temží mladá Beth Bradleyová, středoškolačka právě vyhozená ze školy a fatálně zrazená svou nejlepší kamarádkou… A to ještě netuší, že brzy bude muset k záchraně „Jiného Londýna“ naverbovat naprosto fantastickou armádu.Syn londýnské City je originálním románem z rodu městské fantasy, který ctí a přitom překračuje pravidla žánru a staví je do nového světla. Je také příběhem o rodině, přátelích a netvorech a o tom, jak těžké někdy bývá rozeznat, kdo je kdo.

Máte rádi neobvyklou a originální fantasy literaturu? Ano? Tak to je tato kniha váš šálek kávy. Jestli ne, tak se pohodlně usaďte a třeba vás navnadím k přečtení této knihy.

budapestO této knize se ví, že je velmi, VELMI originální, což se v dnešní době už moc nevidí, protože, co si budeme nalhávat, všechno už bylo napsané. Ale ne, autor vytvořil fascinující svět plný techniky, různých přístrojů, který je zasazený do Londýna - města, do kterého se chci strašně moc podívat.

,,Vlastní mysl jí přišla špinavá, rozedřená do syrova."

Kniha je ve všech ohledech zvláštní. Ať už to je prostředí, do kterého je kniha zasazena nebo nestvůrkami, kterými se kniha jen hemží. Přesto ale nevím, zda mi ta zvláštnost a originalita naprosto sedla. Já jsem sice začínala se čtením fantasy a sci-fi literatury, ale upřímně, ty žánry už moc neupřednostňuji. Takže to bude asi tím, že jsem si asi odvykla od všeho nechutně napínavého, krvavého (což sem vůbec nepatří) a akčního nebo odvážného. Ach jo, stala se ze mě čtenářka, preferující romantickou literaturu - a to jsem se na začátku svého knihomolského života chvástala, že nečtu ŽÁDNÉ nabubřelé dívčí romány, hahaha!!
Nejspíš není chyba v knize, že je tak moc svá, ale ve mně, že jsem si odvykla. Prostě nevím, ale v tomhle mi nesedla.

,,Každý cvok, který se veze na jednom Přízraku železnic a s křikem se postaví do cesty druhému, potřebuje tolik pomoci, kolik se mu jen může dostat."

Pro mě je hlavní hrdinkou Beth, která je prostě divná. Právě jí vyhodili ze školy a nejlepší kamarádka se na ní vyprdla. Super ne? Beth, ačkoli je divná, tak mi přirostla k srdci asi nejvíc. Po této tragické zradě se Beth potká s další hlavní postavou Filiusem, který se zdá být namyšlený hošánek. No aby ne, když je to syn bohyně! Nebyl špatný, ale Beth jsem měla o kapičku radši :)

animePříběh nám vypráví hodně postav. Vážně hodně. Kapitoly jsou z pohledů tolika postav až se v tom ztrácíte a v postavách hrozný zmatek. Nejhorší je, že o nich vlastně pořádně nic nevíte. V tomhle mi přišel příběh dost nedomyšlený. Chyba knihy - postavy. Nevypracované, většina bezpáteřní lidí, kteří jednají unáhleně a předvídatelně.


,,A jsem volná."

Nechci říct, že se mi kniha nelíbila. Nebylo to špatné čtení, ale asi bych se do knihy už znova nepustila. Ale určitě jí podaruji nějakému fantasy fanouškovi, který bude mít z této knihy rozhodně radost. Já bych měla určitě taky, kdybych zůstala v mé počáteční knihomolské fázi, ale co se dá dělat.
Příběh neodsuzuji. Je to originální a zase něco jiného, co všechny nepotěší. Tak jako mě. Ale doporučovala bych vám udělat si svůj vlastní obrázek :)

6,5/10

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Paseka!
Knihu si můžete pořídit ZDE.

1 komentář:

  1. Já už taky moc fantasy nepreferuji, takže nevím jestli se by mi knížka líbila .
    no pokud ji někde uvidím, myslím že bych si jí přečíst mohla a taky udělat svůj názor.
    I když moc nemusím knihu která je psaná z více postav, ale tak možná by mi to sedlo:)

    OdpovědětVymazat