středa 1. června 2016

RC (Ell): Lahodně s Ellou každý den

Lahodně s Ellou  každý den

Název: Lahodně s Ellou každý den
 
Autor: Ella Woodward
 
Série: -
 
Díl v sérii: - (Je to autorčina druhá kniha a nese podobný název jako její prvotina, ale sérií bych to nenazývala)
 
Počet stran: 256
 
Nakladatelství: Omega
 
Rok vydání: 2016
 
Anotace: Pokračování kuchařky Lahodně s Ellou není jen tak obyčejným seznamem receptů jako mnoho jiných knih tohoto typu. Není to ani nudné povídání o nějaké další dietě. Je to velmi zajímavá kniha, díky které se naučíme těšit z přírodního jídla a zároveň dopřejeme tělu to, co nejvíce potřebuje. Autorka si je navíc vědoma složitosti a uspěchanosti dnešní doby a proto dbala na to, aby se její recepty daly připravit snadno a rychle. Je to jedinečná publikace, která člověku umožní zlepšit kvalitu života bez velké námahy.


 
Znáte to nadšení, když se zfilmuje vaše oblíbená kniha a film se povede? Ano? Tak to si dokážete živě představit mojí radost z pokračování Lahodně z Ellou! A s potěšením musím říct, že se povedla ještě víc než první díl a myslím, že si ji zamiluje nejedna česká dívka. A samozřejmě, pokud jste rozdílného pohlaví a nebojíte se zdravější stravy, tak musím tuhle kuchařku doporučit i vám.
(Pokud by vás zajímalo, jak se vlastně Ella dostala k tomuto životnímu stylu, tak něco málo jsem už psala zde! Navíc si tam můžete přečíst, co jsem říkala na první díl :))
 
Hned na začátek mě potěšilo stejně kvalitní provedení kuchařky a tím myslím pevnou vazbu, která se zase tak lehko nezašpiní, a praktickou záložku. A když už jsme u toho prvního pohledu, tak nesmím vynechat naprosto dokonalé obrazové zpracování! U většiny receptů Ella na ilustraci nezapomněla, u některých sice ano, ale to je jen malá výtka. Každopádně ty fotky lahodily oku a málokterá kuchařka se může pyšnit tak skvělými fotkami.

Jet než se vrhnu na recepty, tak bych ráda vyzdvihla i styl knihy, třeba to, že Ella ke každému receptu napíše krátkou radu, vylepšení nebo to, jak se s jídlem seznámila. Kuchařce to dodalo daleko osobitější nádech. V knize mimo hlavní části je ještě rejstřík a úvod, kde se seznámíme s Ellou a životním stylem. Na rozdíl od její prvotiny, jsou tady recepty rozděleny podle denních dob a příležitostí a to se mi zdá daleko praktičtější!
 
Na kuchařkách jsou ale samozřejmě nejdůležitější recepty. Abych vám mohla předat kvalitní a pravdivou recenzi, tak jsem se toho snažila vyzkoušet co nejvíc. Květen je pro mě hektický měsíc, ale i tak. Ne každé jídlo jsem fotila, protože nejsem moc zvyklá fotit svoje večeře a tak jsem hodně zapomínala.
Co bych na Elliných receptech obecně vypíchla, tak to je jednoduchost. Nejen v přípravě, ale i sehnat suroviny je už poměrně snadné. Pokud sem tam vynecháte drahé exotické koření, tak ingredience vážně seženete v obyčejném hypermarketu.
Základem receptů je především zelenina, v mnoha případech třeba rajčata. Ella mnoha pokusy a omyly objevila skvělé kombinace, které bych třeba k sobě nikdy nedala, vylepšila a vyzdvihla už známe kousky a taky zařadila jednoduché známější recepty ve zdravých formách.
 
To by bylo trochu toho obecného zhodnocení, ale které recepty jsem si třeba zamilovala já? Jedním z jasných favoritů je pro mě Crumble, jídlo, které jsem už dlouho chtěla vyzkoušet a teď navíc jsem získala snadný a odlehčený recept. Když už jsme u těch známějších jídel, tak Vegetariánská Paella se taky povedla a je to zase trochu jiný druh rizota. Mezi jídla které jsem naopak vůbec neznala patří třeba petrželové hranolky, což je něco BOŽSKÉHO!
 
Když tuto kuchařku porovnám s její předchůdkyní, tak tahle z toho jasně vychází jako vítěz. Pro začátečníky je Lahodně s Ellou každý den úžasná hlavně díky své variabilitě a snadnosti. Pokud chcete do svého jídelníčku zařadit zdravější jídla, tak jste tu správně.
 
Co dodat v závěru? Snad jen to, že kuchařku doporučuju každému, komu nevadí občas odlehčit stravu a rád si dá občas zdravější například snídani. Tahle kráska prostě za mě ano.
Kuchařku bodově hodnotit nechci, ale z mé recenze si as dokážete představit, jak moc se mi kuchařka líbí a možná dokážete vyvodit i to číselné hodnocení :)
 
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Omega.
Ell

5 komentářů:

  1. Já bych nejvíce ocenila to snadno a rychle a bez námahy. Ale ono i to nakupování všech ingrediencí bere čas. Napsala jsi to moc hezky a doplnila správnými obrázky. ☼☺☼

    OdpovědětVymazat
  2. Jůůu ta kniha vypadá dobře. Takhle nějak si představuji tu svojí, ale jenom se sladkým

    OdpovědětVymazat
  3. Já tedy zdravému životnímu moc neholduji, ale i tak mě kuchařka (už v knihkupectvích) nesmírně nadchla, zejména kvůli těm snídaním. Asi si napíšu Ježíškovi a zkusím tu svou stravu malinko odlehčit :)
    Moc povedená recenze jako vždy a i jídla, která jsi uvařila vypadají lákavě :)
    Krásný pošmourný den, přeji

    OdpovědětVymazat
  4. Uz jsem o ni nekdy slysela. Moc se mi libi myslenka te knihy, asi na ni taky kouknu :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to doopravdy moc dobře :) Musím se k té kuchařce už konečně dostat... vlastně k oboum dílům :)

    OdpovědětVymazat