středa 6. července 2016

RC (Ami): Láska mezi písmenky

Láska mezi písmenkyNázev: Láska mezi písmenky

Autorky: Jodi Picoultová, Samantha van Leerová

Nakladatelství: CooBoo 

Série: Mezi řádky

Díl: 2/2

Počet stran: 320

Rok vydání: 2016

Co by se stalo, kdyby se princ z pohádky ocitl v našem světě a musel třeba chodit do školy? A naopak, co by obyčejný kluk dělal v pohádkovém příběhu?
Šestnáctileté Delilah se povedlo nemožné – dokázala vytáhnout okouzlujícího prince ze stránek oblíbené pohádky a vyměnit ho za svého kamaráda Edgara. Setkat se tváří v tvář s Oliverem bylo jako kouzlo, ale co s takovým princem v našem světě? Přece jen tu máme trochu jiná pravidla, a tak se Oliver musí stát obyčejný klukem a začít chodit do školy, i když ani neví, jak se přechází přes ulici. Zato Edgar se musí vypořádat s rolí chrabrého prince, jehož život se při každém čtení opakuje.
Hranice mezi stránkami knihy a skutečností je sice průchozí, ale může najít princ z pohádkového příběhu svůj šťastný konec v našem světě?

Určitě každá knihomolka někdy přemýšlela o tom, jaké by to bylo, kdyby její oblíbený hrdina vylezl z knihy a procházel by se po našem světě. Samozřejmě, že o tom všechny sníme, ale rozhodně jsme si nedokázaly představit, co by to všechno obnášelo. Vyskočit z knihy přece není jen tak, že?


Výsledek obrázku pro láska mezi písmenkyChyba této knihy je, že je to údajně druhý díl série Mezi řádky. První díl se u nás nevydal a nikdo ho ani neplánuje vydat, takže po otevření knihy jste zmatení, protože nevíte co a jak a proč. Nevíte, jak se dostal Ollie z knihy a Edgar do ní. Víme něco málo, což ovšem nestačí. Tedy - mně to nestačilo. Chyběla mi ta krása zamilování se. V této knize už do sebe hlavní hrdinové byli zamilovaní, ale já jsem chtěla vědět, jak se to vše vyvíjelo. Autroka mám sice krapet pomáhá - nějaké momenty z toho, co se nejspíš odehrálo v prvním díle jsou nastíněné, ale jinak my to přišlo, že nás všichni hodili do vody a chtěli, abychom se tam naučili plavat.


,, ,,Služebnictvo opustilo zámek a nikdo se o mě nestaral! Musela jsem si sama česat vlasy." "

Teď už ale k samotnému příběhu!

Hlavní hrdinkou je Delilah, která si ,,vytáhla" vysněného prince z pohádky. Co se týče její osoby, tak nemůžu říct, že bych si ji nějak oblíbila. Byla to prostě jedna z těch hrdinek, které akceptujete.
Výsledek obrázku pro láska mezi písmenkyCo se ale týče Olivera, tak ten byl roztomý hlupáček. Pasáže s ním mě neskutečně bavily, protože jeho neznalost byla fantastická (i když se mu Delilah pokoušela vše vysvětlit). Zato Edgara bych klidně nechala zavřeného v knížce a papáá. Ne, že bych ho neměla ráda, ale nijak mě neokouzlil a ani si mě nezískal.

,,Jak vysvětlit význam slova nikdy někomu, kdo žije ve světe, kde je možné všechno?"

O této knize jsem si myslela, jak to bude skvělý románek na přicházející léto, ale trochu jsem se spletla. Sice je tam romantika, ale se slušnou dávkou fantasy. Hlavně jsem si u knihy chtěla odpočinout, ale nakonec jsem u knihy musela i někdy přemýšlet, takže pokud tuhle knihu chcete na odreagování, tak nevím, jestli to bude ta správná volba. Ale pokud chcete něco, nad čím budeme muset sem tam přemíšlet, tak by se vám kniha mohla líbit!


Já osobně Jodi miluju a její Vypravěčka je prostě skvělá. Dalo by se říct, že jsem vůči této knize měla přehnaná očekávání, takže jsem po dočtení byla malinko zklamaná. Čekala jsem něco jiného a trochu víc.

,,Můj příběh začíná tak, že jsem přicházel na svět, když táta bojoval s drakem."

Kniha je vyprávěná ze tří pohledů. Delilah, Ollieho a Edgara. Hodně se mi líbil pohled Olivera, ten byl totiž nejvtipnější. Samozřejmě ani dva další nebyly špatné.

Každopádně si myslím, že holkám (možná i kluků) by se mohla kniha líbit, protože je to holčičí čtení a styl je skvělý a docela rychle kniha ubíhá, což je také velké plus. Pokud se tedy začtete, za chvíli zjistíte, že jste knihu přečetli. Hrozně se mi ale líbily obrázky z Oliverovy knihy - ty byly kouzelné.
Pokud hledáte přemýšlivou romantickou knihu, tak Láska mezi písmenky je pro vás ta pravá!

7,5/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému obchodu Martinus!
Knihu si můžete pořídit ZDE!




4 komentáře:

  1. Pěkné recenze, to bude zajímavé čtení, mám ráda romantické příběhy...

    OdpovědětVymazat
  2. Na knížku se moc těším, ale pořád ji odkládám, protože se bojím, že mě zklame. Celá já :D

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná recenze, upřímně se poprvé dozvídám, že se jedná o druhý díl. Nechápu, proč tedy nevydali první díl první (no to byla tedy věta :D). Já se sama na knihu nechystám, ale věřím, že pro mladší čtenáře to může být fajn :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
  4. Knihu mám doma a vlastne až keď mi prišla, tak som zistila, že je to druhý diel. Potom som si rýchlo predtým čítala jednotku a aj som rada, že som tak spravila. Lebo dávalo mi to oveľa väčší zmysel.

    OdpovědětVymazat